ČEKÁ NÁS ZÁVĚREČNÁ TŘETINA SEZONY 2013
Letošní ročník CIKCAK rally má za sebou již osm závodů, tedy dvě třetiny z celkových dvanácti. V loňském ročníku bylo v tuto dobu již jasné, kdo se stane šampionem. Letos se konkurence rozrostla a situace je mnohem zamotanější.
Na tratě našich závodů letos vyrazilo již 52 závodníků, tedy přesněji 50 závodníků a dvě závodnice. Někteří své starty pojali jednorázově, jiní jedou kompletní sezonu a bojují o přední umístění v celkovém pořadí, juniorech, nebo týmovém hodnocení. Ve zbývajících čtyřech závodech si může celkový vítěz i vítěz kategorie juniorů připsat až 160bodů, v týmech je možné připsat až 300bodů. To je samozřejmě jen teorie, protože vyhrát vše není tak jednoduché.
Na závěr sezony se bude počítat deset nejlepších výsledků, tedy dva nejhorší se škrtají. Jak by vypadala situace nyní, pokud by se dva nejhorší výsledky škrtaly ukazují následující tabulky:
CELKOVÉ POŘADÍ : (počítáno bez dvou nejhorších výsledků)
Pořadí | Jméno | Počet bodů |
1. | Lysák Tomáš | 199 |
2. | Kopytko Michal | 190 |
3. | Handl Vlastimil | 189 |
4. | Zikmund Zdeněk | 170 |
5. | Kopytko Pavel | 165 |
6. | Matyáš Jan | 148 |
7. | Kutal Vít | 99 |
8. | Kovařík Tomáš | 89 |
9. | Kopecký Filip | 86 |
10. | Hříbek Radim | 83 |
11. | Kubeš David | 76 |
12. | Zikmund Miroslav | 75 |
13. | Bábek Petr | 74 |
14. | Černohous Radko | 68 |
15. | Sekula Petr | 63 |
Z tabulky celkového pořadí je jasné, že o poháry si to rozdá šestice závodníků. Každý z nich má zatím naději na celkové vítězství, což dělá letošní sezonu nejzajímavější v historii. U těchto šesti závodníků může každý úspěch znamenat postup vpřed, zaváhání naopak i pád o několik příček. V dalším pořadí jsou pak minimální bodové rozdíly a mohou nastat výrazné přesuny pořadím na sedmém až desátém místě. Na tyto pozice se může teoreticky dotáhnout kdokoliv, tedy i někdo úplně nový (pokud by vyhrával zbývající závody).
POŘADÍ JUNIORŮ : (počítáno bez dvou nejhorších výsledků)
Pořadí | Jméno | Počet bodů |
1. | Kovařík Tomáš | 215 |
2. | Kubeš David | 205 |
3. | Kopecký Filip | 200 |
4. | Kutal Vít | 180 |
5. | Černohous Radko jun. | 160 |
6. | Peťovský Dan | 115 |
7. | Štriho Michal | 45 |
8. | Lysáková Lucie | 40 |
9. | Petřkovský Filip | 37 |
10. | Gardoň Jiří | 17 |
Juniorská kategorie poprvé v historii nemá jasného favorita a hned pět závodníků má šanci na poháry. Radko junior sice zatím mírně ztrácí, ale pokud jej opustí technické problémy a dokáže zajet to, co umí, tak má reálnou naději soupeře dostihnout. Vítek byl před sezonou papírovým favoritem, ale pár závodů vynechal, dvakrát dojel až na třetím místě a tak drží s malým odstupem zatím celkovou čtvrtou příčku. Filip letos předvádí fantastické výkony a jeho zlepšení registrují i soupeři v absolutním pořadí. Z předchozích dvou sezon má dvě nepopulární čtvrtá místa a je ze všech asi nejvíce motivovaný pro zisk pohárového umístění. David jede u nás letos poprvé a protože díky věku již příští rok juniorskou kategorii opustí, má jedinou šanci se zapsat do historie. Zatím se mu daří, ale každý závod je velmi vyrovnaný a současná druhá příčka mu mnoho klidu nezaručuje. Několik let druhý za suverénním Michalem. To je vizitka, kterou má Tomáš. Může být někdo více motivovaný konečně zvítězit? Momentálně Tomáš juniorskou kategorii vede s minimálním náskokem a určitě udělá vše pro to, aby tuto příčku udržel.
POŘADÍ TÝMŮ : (počítáno bez dvou nejhorších výsledků)
1. | RC CIKCAK | 338 |
2. | Hufnágl Motorsport | 326 |
3. | RC Rally Zlín | 240 |
4. | Samohýl Motor Zlín | 232,6 |
5. | XV-01 Tamiya Rally Team | 147 |
6. | Monster Energy Team | 144 |
7. | RCF | 122 |
8. | FI-PA TEAM | 118 |
9. | BMV RC Team | 96,5 |
10. | RS Vsetín | 73 |
Týmovému soupeření vévodí dva týmy a pokud se nestane nic neočekávaného, bude se rozhodovat mezi nimi o celkovém vítězi této kategorie. V posledních třech závodech se třikrát mezi nimi prohazovalo vedení, záleží tedy na momentálním umění, nebo štěstí jednotlivých závodníků. Za pořadatelský RC CIKCAK nejvíce bodů připisuje mladý Michal, ale vydatně mu pomáhá s bodovým přínosem i Pavel. Ten však v posledních třech závodech vždy až v závěru ztratil cenné body se závodníky týmu Hufnágl Motorsport a tím jim umožnil udržovat těsný bodový rozdíl. Vlastimil a Honza se v letošní sezoně vrátili po několika letech odmlky na závodní tratě a snaží se pozvednout z prachu zapomnění, kdysi slavné jméno jejich týmu. A to se jim daří dost dobře. Naopak zklamáním je ztráta třetího týmu, kterým je rovněž kdysi slavný RC Rally Zlín. Nízká účast Miroslava je znát a Zdeněk sám na soupeře nestačí. Podobně je na tom i slavný tým současnosti Samohýl Motor Zlín, kde boduje hlavně Tomáš. Dvakrát mu sice pomohl Honza a třikrát Lucka, ale její zkušenosti ještě nejsou takové, aby tým mohl konkurovat těm nejrychlejším. Velký souboj je o pátou příčku. Nadějný XV-01 Tamiya Rally Team doplácí hlavně na nevyrovnané výkony Petra Bábka, který nedokáže dokončit dobře rozjeté soutěže. Bodově je zatím úspěšnější dvojka týmu David Kubeš. Ambiciózní Monster Energy Team doplácí na nízkou účast své jedničky Vítka Kutala. Body se snaží sbírat Petr Šíma. Jejich minimální ztráta na páté místo jim dává naději na zlepšení. Na paty těmto dvěma týmům šlape rodinný RCF, kde jezdí velmi vyrovnaná dvojice závodníků.
Závěrem lze konstatovat, že ve všech kategoriích je situace velmi vyrovnaná a můžeme očekávat zajímavé souboje.
Kde se letos ještě pojede? V plánu je asfaltová plocha v Želechovicích pod Sokolovnou a dlažba v Březnici u sportovního areálu. Dalšími možnými je dráha RC Zlín v Otrokovicích a možná i zcela nová lokalita, kde se střídá dlažba s asfaltem (Sazovice). Do hry může vstoupit také počasí a pojede se v garážích ve Zlíně, tedy na betonu. V záloze je teoreticky ještě asfaltová plocha v Příluku, kde sídlí firma DEK TRADE a další nová plocha s drsným betonem (Ludslavice).